Ny utgave av Kraftposten er lagt ut !

Postet av Hans Martin Arnesen den 1. Jul 2017

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport. Nr. 7 - 2017. 14. årgang

OPPSLAGSTAVLEN

Heidi årets løfter 2016 !

Heidi Hille Arnesen ble under IL Kraftsports jubileumsfest tildelt utmerkelsen Årets løfter 2016
av presidenten i NSF, Morten Novum. Det er femte gang Heidi tildeles denne høyhengende utmerkelsen.
Ved en glipp ble utmerkelsen ikke tildelt Heidi i forbindelse med NM Styrkeløft,
men hva gjør vel det, når hun fikk den på selveste jubileumsfesten til IL Kraftsport ?

Skedsmohallen - innflytting
Før flyttingen fant sted ble det utført et svært arbeid med planlegging, innkjøp av materialer og utstyr, legging av nytt gulv, montering av modulvegger til et eget oppvarmingsrom, pluss en
rekke andre oppgaver. Ingen nevnt, ingen glemt, heter det. Men det er vanskelig å la være å
nevne innsatsen til Marius Arnesen, Lene Einarsen, Tom Egil Olsen, og selvfølgelig klubbens
leder, Heidi Hille Arnesen. Det var satt av to dager til selve flyttesjauen, mandag 12. og tirsdag
13. juni. Imidlertid ble det en så mannsterk oppslutning om flyttingen, at det meste var gjort den første dagen.

Medlemsmøte 22. juni
Medlemsmøte ble avholdt i hallen, der trivselsregler, åpningstider, branninstruks, vaktliste/ryddeliste, treningsavgift og nøkkelbrikke ble behandlet. Se klubbens Facebookside
eller hjemmeside..

Åpnings- & jubileumsfest 23. juni
Festen ble avholdt i selve styrketreningsrommet til IL Kraftsport. Vi feiret klubbens 60-årsjubileum
og tilbakekomsten til Skedsmohallen. Det var høytidelig åpning av det nyrenoverte styrketreningsrommet med snorklipping, gaveoverrekking, taler og servering av kaffe og bløtkake. Styrkeløftforbundet var representert av president Morten Novum, Styrkeløftregion Øst av leder Vegard Røysum, Østlandet Vektløfterregion av leder Hans Martin Arnesen og Seniortrimmen i Skedsmo av leder Rolf Melvold.

SPORTSHJØRNET

NM Styrkeløft 2017 - gull til Heidi og Kine !
Mesterskapet ble arrangert av KK-67 på Scandic Hell hotell ved Stjørdal, 02-04. juni 2017. Det var
i alt 73 deltakere, mot 106 i fjor. Også i år var det flest kvinnelige deltakere, nærmere bestemt 37 kvinner mot 36 menn. Fra IL Kraftsport stilte Heidi Hille Arnesen og Kine Helene K. Fossbakk.
Marini Jacobsen, som var ranket som nr. to i sin klasse, kunne dessverre ikke stille grunnet skade. Paal Solberg var lagleder. Slik gikk det
:
Gull til Heidi Hille Arnesen, -84, med 237,5-140,0-205,0 = 582,5 kg. Gull i benkpress og markløft, pluss sølv i knebøy.
Gull til Kine Helene K. Fossbakk, -84, med 205,0-165,0-172,5 = 542,5 kg. Gull i benkpress, sølv i knebøy og markløft. Kine tangerte sin personlige rekord i benkpress og markløft.

VM Klassisk Styrkeløft 2017
VM alle kategorier ble arrangert 14-25. juni i Minsk, Hviterussland. Gull til Kjell Egil Bakkelund, Sande KK, åpen klasse, -74kg, med 247,5-187,5-322,0 = 757,0 kg. V.rekord i markløft og totalt.

Kommende begivenheter

EM Styrkeløft Veteran 2017
Arrangeres 11-15. juli i Pilzen, Tsjekkia.

World Games 2017
Arrangeres 20-30. juli i Wroclaw, Polen. Som tidligere meddelt er Heidi Hille Arnesen blant de fem norske styrkeløfterne IPF har nominert til World Games 2017.

01. juli 2017