Ny utgave av Kraftposten er lagt ut !

Postet av Hans Martin Arnesen den 1. Apr 2018

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport.                           Nr. 4 - 2018.  15. årgang

OPPSLAGSTAVLEN

Kraftsports årsmøte 2018
Årsmøtet ble avholdt 15. mars 2018, kl. 18.00, i Skedsmohallen. Årsmøtet vedtok å øke antall styremedlemmer fra 5 til 6, inklusiv leder og nestleder. Heidi Hille Arnesen ble gjenvalgt som leder, Ellen Aaserud ble nytt styremedlem og kasserer, Marius Arnesen ble gjenvalgt, Hans Martin Arnesen nytt styremedlem og Ronny Olaisen nytt varamedlem. De øvrige i styret var ikke på valg.

Regionsting 2018 - Styrkeløft
Styrkeløftregion Øst holdt regionsting, lørdag 03. mars 2018, i Osloidrettens Hus, Ekeberg, Oslo. Leder Vegard Røysum, Lørenskog AK, var ikke på valg. Fra IL Kraftsport fortsetter Mina Svele som styremedlem og Lene Granly ble valgt som nytt medlem i valgkomiteen.

Regionsting 2018 - Vektløfting
Østlandet Vektløfterregion avholdt regionsting, lørdag 03. mars, kl. 12.00, i Spydeberghallen.
Fra
IL Kraftsport fortsetter Hans Martin Arnesen som leder, Jan Baggerud Larsen som revisor og

Stig Mistereggen ble valg som nytt medlem i valgkomiteen.

"Lær kidsa løfting" - introduksjonskurs i vektløfting
Femti elever fra Kjeller skole, fordelt over 3 dager, var på introkurs i vektløfting i Skedsmohallen.
Det var et samarbeid mellom Kjeller skole, IL Kraftsport og Østlandet Vektløfterregion. Instruktør var regionstrener i vektløfting, Egon Vee-Haugen. Initiativtaker var Rebecca Tiffin, lærer ved Kjeller skole.

Forbundsting 2018 - Vektløfting
Norges Vektløfterforbund holder forbundsting, søndag 26. mars, på Scandic Gardermoen Hotel.
Stig Mistereggen stilte som representant og Arnfinn W. Kopperud som observatør for Kraftsport.
Hans Martin Arnesen representerte Østlandet Vektløfterregion.

SPORTSHJØRNET

Vektløfting seriestevne
Arrangert av Lørenskog AK, i klubblokalene, torsdag 22. mars 2018. Arnfinn W. Kopperud fra
IL Kraftsport debuterte i vektløfting, senior, kl. 85 kg, med rykk 73 kg og støt 100 kg, totalt 173 kg.

NM Benkpress m/utstyr 2018 - 4 gull !
Arrangert av Christiania AK, lørdag 24. mars 2018, i Bjølsenhallen, Moldegata 7, Oslo. Mesterskapet hadde 94 deltakere. IL Kraftsports fire deltakere gjorde sine saker meget bra.
- Gull til Ellen Aaserud i veteran 40-49, -84, med 72,5 kg.

- Gull til Lene Einarsen i veteran 50-59, -84, med 110 kg. Ny personlig rekord med 5 kilo.
- Gull til Kai-Remi Berge i åpen klasse, -74, med 145 kg. Ny personlig rekord.

- Gull til Roy L. Hansen i veteran +70, -83, med 107,5 kg.

Kommende begivenheter

VM Benkpress utstyr 2018
VM arrangeres 24-29. april 2018, i Potchefstroom, Sør-Afrika. Kraftsports Eva Engskar er tatt ut på det norske laget og Kine Helene Fossbakk er tatt ut som reserve.

NM Klassisk styrkeløft U/J/V 2018
NM Klassisk Ungdom, junior og veteran arrangeres av Askim SK
, 26–29. april 2018, i Askimhallen, Kirkegata 9, Askim. Det er hele 238 påmeldte, ny rekord. Fra IL Kraftsport er påmeldt Heidi Sighovd, Hege Berntsen, Tove Hansen, Andres Rosén, Vebjørn Brastad og Bernt-Erik Bergersen.

01. april 2018