Godt nytt år - med årets første utgave av Kraftposten !

Postet av Hans Martin Arnesen den 1. Jan 2019

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport.               Nr. 01 - 2019.  16. årgang

Noen høydepunkter i 2018

Heidi i Hall of Fame
EPF, Det europeiske styrkeløftforbundet, vedtok 05. mai 2018, å innlemme Heidi Hille Arnesen i sin Hall of Fame.

Lillestrøm idrettspark - utendørs styrketrening
I samråd med idrettskonsulenten i Skedsmo kommune sendte IL Kraftsports styre en skriftlig søknad til Sparebankstiftelsen DNB om midler til en utendørs styrketreningspark foran Skedsmohallen. Fredag 01. juni 2018, kunne Heidi Hille Arnesen, på vegne av IL Kraftsport, motta en gave på kr 500 000,-, fra Sparebankstiftelsen DNB. Beløpet er klubbens bidrag til prosjektet som skal virkeliggjøres i 2019.

Et utvalg gullmedaljer i 2018
- Gull i EM Benkpress Utstyr åpen, til Eva Engskar.
- Gull i NM Styrkeløft Utstyr åpen, til Heidi Hille Arnesen.
- Gull i NM Benkpress Utstyr åpen, til Kai-Remi Berge.
- Gull i NM Benkpress Utstyr veteran, til Ellen Aaserud.
- Gull i NM Benkpress Utstyr veteran, til Lene Einarsen.
- Gull i NM Benkpress Utstyr veteran, til Roy L. Hansen.
- Gull i NM Klassisk Styrkeløft veteran, til Tove Hansen..
- Gull i NM Klassisk Benkpress junior, til Thomas Rodem.
- Gull i NM Klassisk Benkpress veteran, til Bjarne Synstad.

Elitepokaler
Rita Helen Simonsen og Kine Helene Kristensen Fossbakk ble i 2018 overrakt elitepokalen i styrkeløft.

Årets løfter i IL Kraftsport
Prisen ble tildelt Heidi Hille Arnesen på årsmøtet 2018.

Årets gjennombrudd
Prisen ble tildelt Kine Helene Kristensen Fossbakk på årsmøtet 2018.

Sesongstart 2019

Kick off regionssamling i vektløfting 2019
Østlandet Vektløfterregion arrangerer regionstreningssamling lørdag 12. januar og samling for regionslaget søndag 13. januar 2019. Begge samlingene holdes i Påls gym på Lørenskog. Det er til sammen 29 påmeldte. Instruktører er regionstrenerne Fredrik K. Gyllensten og Egon Vee-Haugen.

Åpent stevne i styrkeløft 2019
IL Kraftsport arrangerer åpent stevne, lørdag 19. januar 2019 i Skedsmohallen, Leiraveien 2, Lillestrøm. Påmeldingsfrist er 17. januar 2019. Klubbens kasserer, Ellen Aaserud gjør oppmerksom på at de som skal delta på dette stevnet 19.01.19, må huske å melde seg på via e-post ilkraftsport@gmail.com,  innen mandag 14. januar 2019, samt innbetale kr 1 000,- for lisens til konto 1286.25.05849.

RM Styrkeløft og benkpress 2019
Brumunddal AK arrangerer Regionsmesterskap Region Øst Styrkeløft og benkpress, 02. februar 2019, på Hamer. Påmeldingsfristen er søndag 06. januar 2019. I skrivende stund er det 8 påmeldte. Fra Kraftsport er Eva Engskar påmeldt i benkpress åpen klasse og Lene Einarsen i benkpress veteran.

Kraftposten ønsker sine lesere et godt nytt år med mye god løfting, helse, trivsel og godt humør !

01. januar 2019