Godt nytt år med ny utgave av Kraftposten !

Postet av Hans Martin Arnesen den 1. Jan 2020

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport.      Nr. 01 - 2020.  17. årgang

NOEN HØYDEPUNKTER I 2019

NM Klassisk Benkpress 2019
IL Kraftsport arrangerte Benk-NM i Skedsmohallen, 07-08. desember 2019, med hele 176 løftere,
ny deltakerrekord for Benk-NM. Mesterskapet var meget vellykket, og både fra forbundet og andre kom det positive tilbakemeldinger. Alle Kraftsports deltakerne tok medaljer. Elise Rosenborg og
Eva Engskar tok gull og Kai-Remi Berge sølv I åpen klasse, mens Lene Einarsen tok gull i veteran 50-59. Eva satte 2 norgesrekorder i åpen klasse og 2 i veteran 40-49. Eva og Elise hadde henholdsvis beste og nest beste poengsum og IL Kraftsport ble 3. beste lag på poeng.
Til slutt kan nevnes at det hele gikk i hop økonomisk på en utmerket måte for klubben. Hva mer kan man forlange?

Et utvalg gullmedaljer i 2019
- Gull i EM Benkpress Utstyr, veteran, til Bjarne Synstad.
- Gull i NM Benkpress Utstyr, åpen, til Eva Engskar.
- Gull i NM Klassisk Styrkeløft, åpen, til Rita Helen Simonsen.
- Gull i NM Klassisk Styrkeløft, veteran, til Rita Helen Simonsen.
- Gull i NM Styrkeløft Utstyr, veteran, til Grethe Bøe.
- Gull i NM Styrkeløft Utstyr, veteran, til Tove Hansen.
- Gull i NM Benkpress Utstyr, veteran, til Lene Einarsen.
- Gull i NM Benkpress Utstyr, veteran, til Bjarne Synstad.
- Gull i NM Benkpress Utstyr, veteran, til Roy L. Hansen.
- Gull i NM Benkpress Utstyr, veteran, til Finn Bjerk.
- Gull i NM Vektløfting, veteran, til Arnfinn W. Kopperud.

Hedersbevisninger i NSF
- Heidi Hille Arnesen ble æresmedlem i Norges Styrkeløftforbund på forbundstinget i 2019.
- Marius Jørve Arnesen fikk Norges Styrkeløftforbunds hedersmerke på forbundstinget i 2019.

Hedersbevisninger i IL Kraftsport
- Eva Engskar ble på IL Kraftsports årsmøte 2019 tildelt prisen Årets løfter.

- Elise Rosenborg fikk på IL Kraftsports årsmøte 2019 prisen Årets gjennombrudd.

SESONGSTART 2020

Åpent stevne 2020
IL Kraftsport arrangerer åpent stevne, lørdag 25. januar 2020 i Skedsmohallen, Leiraveien 2, Lillestrøm. Påmeldingsfristen er fredag 17. januar 2020. Det er hittil 21 påmeldte.

ØM Vektløfting 2020
Spydeberg Atletene arrangerer Østlandsmesterskapet i vektløfting, lørdag 25. og søndag 26. januar. 2020 i Spydeberghallen, Spydeberg. Startkontingent er kr 300,-. Påmeldingsfristen går ut i dag.

RM Styrkeløft Utstyr 2020
Lenja Atletklubb arrangerer Regionsmesterskap styrkeløft og benkpress utstyr, 08. februar 2020, i sitt treningslokale, Storveien 92 B, 1621 Gressvik. Startkontingent er kr 400,-. Påmeldingsfrist er gått ut. Etteranmelding mot dobbel startkontingent til søndag 05.januar 2020. Det er hittil 31 påmeldte.

NM Klassisk Styrkeløft U/J/V 2020
Oslo SK arrangerer NM, torsdag 23. – søndag 26. april 2020, i Athletica Domus, Trimveien 4, Oslo. Startkontingent er kr 900,- per deltaker. Påmeldingsfristen er søndag 02. mars 2020.

Kraftposten ønsker sine lesere et riktig sterkt, løfterikt og godt nytt år!

01. januar 2020