NM Benkpress - veteraner

2 sølv, 1 bronse og en 4. plass til Kraftsports veteranløftere

NM Benkpress 2010

Askim, lørdag 27. mars 2010

• Sølv til Paal Solberg i kl. 100 kg yngre veteran, med resultatet 202,5 kg. Paal fikk underkjent andreløftet sitt grunnet litt skjev utretting, men tok seg fint inn i sisteløftet og sikret sølvet.
  • Sølv til Roy L. Hansen i kl. 82,5 kg superveteran, med resultatet 135 kg. Roy løftet like mye som vinneren, men veide noen hekto mer. Han ”ga bort” andreløftet sitt, da han glemte å vente på dommersignal. Gullet var i nærheten, selv om det var norgesrekordholderen han møtte.
  • Bronse til Kjell Petter Tollefsen i kl. 82,5 kg yngre veteran, med resultatet 137,5 kg. Kjell Petter fikk bare ett godkjent løft i dag, og mistet sølvet på noen hekto kroppsvekt.
  • 4. plass til Øystein Løndalen i kl. 125 kg yngre veteran, med resultatet 200 kg. Absolutt godkjent debut i NM av Øystein, med ny personlig rekord og som nytt medlem i ”200-kilosklubben” i benkpress.

Alle resultater her