Kraftsport 50 år !

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 10. Jul 2007

Idrettslaget Kraftsport fyller som bekjent 50 år i dag

Til Kraftsports medlemmer & fans !

IL Kraftsport er 50 år

Diplom fra Norges Idrettsforbund og en hyggelig hilsen fra Akershus Idrettskrets er i dag mottatt.

Av de fem som stiftet klubben 10. juli 1957 er Harry Andersen og undertegnede fortsatt oppegående. Harry Andersen (90) var IL Kraftsports første formann, mens undertegnede har æren av å være Kraftsports leder i jubileumsåret. Harry var den første i klubben som tok NM-gull - den gang styrkeløft var organisert i Norges Kroppsbyggerforbund, mens undertegnede var først ute med gull i Nordisk (riktignok i veteranklassen). Harry Andersen tok dessuten bronse i Nordisk, åpen klasse, da han var 58 år gammel. Hans siste gullmedalje kom under NM Veteran i 1989. Da var han 71 år gammel. Så hvis betegnelsen superveteran noen gang har vært passende, må det være på Harry Andersen.

Det er ikke mulig å nevne alle prestasjonene til Kraftsports utøvere gjennom 50 år. Inklusiv delgrensmedaljer har vi tatt med oss hjem godt over 300 medaljer i norgesmesterskap og internasjonale mesterskap. Kraftsports medaljeoversikt (uten delgrensmedaljer) kan lastes ned her

En kort klubbhistorikk er lagt ut her.

IL Kraftsport