Kraftsports seriestevne

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 21. Mai 2007

EM-medaljørene ble hyldet og klubben fikk testet nyinnkjøpt utstyr

Kraftsports seriestevne

Trimlåven, mandag 21. mai 2007

Før stevnet tok til ble nybakt europamester Ingunn Elise Haakonsen og sølvmedaljevinner Heidi Hille Arnesen behørig gratulert med blomster og rungende applaus.

Stemningen var i det hele tatt god, og stevnet gikk som smurt. Det nyinnkjøpte høyttaleranlegget fungerte helt etter forventningene. Om løftingen kan nevnes:

• Både Jonas Olsson, U 100 kg, og Kim Svalde, JR 90 kg kvalifiserte seg til NM Benkpress.
  • Kjell Petter Tollefsen sikret Kraftsport det tredje av fire resultater i lagseriens 3. omgang.
  • Morten H. Wang gikk dessverre ut i benkpress etter tre forsøk 205 kg. Han presset vekten opp i andreløftet, men fikk den ikke godkjent.
  • Stein Norseng, EV 75 kg, presset opp 126 kg, som er over norgesrekorden i benkpress-enkeltløft, men siden dette var et ordinært styrkeløftstevne, og fordi han ikke hadde resultat i knebøy og markløft, kan rekorden dessverre ikke godkjennes.
  • Trond Reitan debuterte i benkpress med 135 kg.
  • Birgitte Storøy, tidl. Kraftsport, nå Giske AK, kvalifiserte seg til Benk-NM.
  • Pål Einar Nilsen, Oslo SK, YV 100 kg, hadde en fin gjennomkjøring i alle tre øvelsene.

Dommere var: Vegard Røysum, Lørenskog AK, Bjarne Synstad, Lørenskog AK og Heidi Hille Arnesen, IL Kraftsport.

Resultater her