Sterk Ungdom Vektløfting Styrkeløft

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 5. Mar 2022

Takket være et meget generøst bidrag fra DNB Sparebankstiftelsen har IL Kraftsport fått mulighet til å investere i egne stenger og skiver øremerket ungdom fra 13 år. Vi er meget takknemlige!

Det var høsten 2021 vi startet opp et pilotprosjekt i klubben med trening av ungdom fra 12 år. Vi arrangerte et introduksjonskurs over 12 ganger, totalt 20 ungdommer var innom kurset. Det var krevende for klubben med så mange deltagere på en gang, heldigvis stilte mange av klubbens medlemmer opp som instruktører og Lørenskog AK lånte oss utstyr. Rapport om dette prosjektet og øktplan finner du under fanen klubben her på hjemmesiden.

Tre av ungdommene fra introduksjonskurset er med oss videre i "sterk ungdom". De ønsker noe mer enn bare generell trening. Vi har plass til fem deltagere til. På bildet over fra venstre Idunn, Andres, Iver, ungdomskontakt Henrik Hagen er tidligere styrkeløfter på elitenivå, klubbtrener Lene Einarsen er faglig ansvarlig og sist men ikke minst tidligere vektløfter Espen Myklevoll Sjøen som sikrer at vi samlet har et opplegg som favner begge idrettene våre vektløfting og styrkeløft. #dreamteam

Hver økt starter med generell og spesifikk oppvarming

Grundig forklaring

Denne økta jobbet vi også med knebøy før vi avsluttet med et utvalg karakterbyggende øvelser som alle elsker å hate!

Vi gleder oss til fortsettelsen! Ta kontakt på klubbmailen ilkraftsport@gmail.com hvis du har en ungdom som ønsker å bli sterk, vi har fem plasser til.