9 løftere fra Kraftsport på NM Styrkeløft utstyrsfritt ung. jr og veteran

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 18. Apr 2022

Torsdag 21.4.22 braker det løs for tidenes største NM Styrkeløft utstyrsfritt for ungdom, junior og veteran. Mesterskapet går over hele 4 dager. Torsdag er syv av klubbens løftere i aksjon.

Først ut er Tove Hansen i pulje 1 som løfter i klasse veteran +70 -52 kg.  I pulje 2 løfter veteran 50-59: Hege Berntsen og Heidi Sighovd i klasse -76 kg og Tone Glomstein i klasse -63 kg. Pulje 1 og 2 starter kl 9.  Guro Bøe løfter i veteran 40-49 -76 kg, pulje 3  som starter kl 13.30. Sven Jøran Haugen løfter i pulje 5 med samme stevnestart. Sven Jørn løfter i veteran 60-69 -105 kg. Sistemann ut på torsdag er Vebjørn Brastad i pulje 6 kl 18.15. Vebjørn løfter i veteran 50-59 -83 kg.

Fredag 22.4.22 er det de yngre herrene sin tur, først ut er Bernt Erik-Bergersen kl 09.00 i pulje 9. Bernt-Erik løfter i veteran 40-49 -105 kg.  Kl 17.45 er det NM-debutant og junior-løfter Tomas Eikeseth Gillund sin tur  i pulje 13. Thomas løfter i klasse -93.

Guro Bøe, Heidi Hille Arnesen, Heidi Sighovd, Marius Arnesen, Paal Solberg og Vebjørn Brastad stiller som lagledere. Marius Arnesen og Lene Einarsen stiller som dommere. Hege Berntsen stiller i sekretariatet. Det er også flere kraftsportere som hjelper til med å avvikle arrangementet, har ikke oversikt over alle her i skrivende stund! Vi ønsker alle lykke til!

Vi benytter anledningen til å dele bilder av løfterne fra tidligere arrangementer:

Tove Hansen

Fra venstre: Sven Jøran Haugen, Vebjørn Brastad, Heidi Sighovd, Guro Bøe, Hege Berntsen.

Tone Glomstein

Bernt-Erik Bergersen

Thomas Eikeseth Gillund

Link til stream og resultater: https://styrkeloft.no/nm-uf-u-jr-v/