Bronse i åpen klasse og Gull i veteran

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 29. Mai 2022

Vi gratulerer våre to benkpressere som har løftet på VM i Benkpress med strålende resultater! I dag morges kl 06.00 norsk tid løftet Elise Rosenborg seg til sin første internasjonale medalje i åpen klasse benkpress utstyrsfritt!

Elise åpnet lett med 102,5 kg, 5 kg under hennes personlige rekord

Det ble en veldig spennende omgang med bom i 2.løftet på 107,5. Bronsen var allerede sikret så i 3.løftet ble det høynet til 110 kg for mulig sølv, men da den lettere løfteren fra Storbritannia tok denne vekta, høynet man til 112,5 kg som ville gitt gull hvis det hadde lykkes. Vi gratulerer med første internasjonale medalje i åpen klasse!

Tone Glomstein løftet med utstyr i veteran 50-59 klasse -69 kg. Det var en jevn klasse og desto større var gleden da gullet ble sikret med et løft på 97,5 kg. Vi gratulerer den nybakte verdensmesteren!