Teststevne "Sterk Ungdom"

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 17. Jun 2022

Rekrutteringsprosjektet "Sterk Ungdom" avsluttet første halvår 2022 med teststevne torsdag 16.juni. Vi løftet kun lette til moderate vekter da målet for stevnet var å verifisere at alle deltagerne har god nok teknikk i knebøy, benkpress og markløft til å kunne gå videre med treningen og etterhvert stille på et ordentelig stevne. 5 av de 6 deltagerne stilte. Sistemann måtte dessverre melde forfall pga sykdom, han tar vi gjennom alle løftene når formen er bedre.

Vi la oss så tett på et realistisk stevne som mulig med gjennomkjøring på storskjerm i powelifting live med dommere, plattingmannskap, sekratariat og lagleder. Utrolig gøy at så mange foresatte ved foreldre og besteforeldre møtte fram! Alle ungdommene fikk godkjent stevneresultat og er klar for å trene enda mer målrettet fra høsten. Stor takk til veilederne i Sterk Ungdom Espen Myklevoll Sjøen, Henrik Hagen og klubbtrener Lene Einarsen. Stor takk også til Guro Bøe, Hege Berntsen, Thomas Gillund, Paul Barton, Marius Arnesen, Lene Einarsen Espen Mykevoll Sjøen og for bidrag i sekretariat, platting, dommere og som lagleder. Stor takk også til DNB Sparebankstiftelsen som har bidratt til at vi har kunnet kjøpe inn utstyr tilpasset ungdom. Det var bittelitt skummelt og skikkelig gøy! Vi gleder oss til fortsettelsen!