19 norgesrekorder!

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 11. Sep 2022

Med forbehold om at jeg også denne gangen har klart å telle riktig, satte Heidi Hille Arnesen 14 norgesrekorder i Styrkeløft med utstyr for veteran 50-59 klasse +84 kg. I tillegg var hele 5 av disse rekordene høyere enn i alderskategorien under, veteran 40-49. Heidi kan derfor notere seg for totalt 19 norgesrekorder. Vi gratulerer! Hun ble selvfølgelig norsk mester i klassen og beste løfter i alle enkeltøvelser knebøy, benkpress og markløft i tillegg til beste løfter på poeng på tvers av alle vektklasser i veteran 50-59.

Heidi løftet serien 242,5 kg - 147,5 kg - 212,5 kg, 602,5 kg sammenlagt.  Det er bare å bøye seg i støvet!

I tillegg til Heidi, hadde vi 3 dameløftere i veteran 50-59. I klasse -76 kg ble Lene Einarsen norsk mester og Hege Berntsen Solberg tok sølv. Lene løftet serien 142,5 kg - 100 kg - 132,5 kg, 375 kg sammenlagt med pers i bøy, mark og sammenlagt. Dette er også 2,5 kg over VM-kravet. Vi gratulerer! Hege løftet serien 135 kg - 70 kg - 150 kg, 355 kg sammenlagt med pers i mark og sammenlagt. Vi gratulerer!

I klasse -69 kg løftet Tone Glomstein seg til sølv med serien 105 kg - 95 kg - 110 kg, 310 kg sammenlagt, pers i bøy, mark og sammenlagt. Tone ble tredje beste løfter i benkpress på tvers av vektklassene i veteran 50-59, hun forsøkte også å forbedre sin egen norgesrekord i benkpress, men det ville seg ikke. Vi gratulerer!

I veteran 60-69 ble Sven Jøran Haugen norsk mester i klasse -105 kg med 9 av 9 godkjente løft. Sven Jøran løftete serien 215 kg - 155 kg kg - 200 kg, 570 kg sammenlagt.  Sven Jørn tok også sølv i alle enkeltøvelser og sammenlagt på tvers av alderskategorier i klasse 60-69 år. Vi gratulerer!

IL Krafsport påtok seg på kort varsel å steppe inn som arrangør av NM Styrkeløft med utstyr for ungdom, junior og veteran da planlagt arrangør måtte kaste inn håndkleet. En kjempestor takk til alle som stilte opp med alt av forberedelser, rigging, gjennomføring og sist men ikke minst demontering, rydding og rengjøring! Tusen takk til vår samarbeidsklubb Christiania Atletklubb som bidro kraftig i sekretariatet. Vårt eminente plattingmannskap ble ytterligere styrket fra Halden og KK67. Tusen takk! Takkes må også Idun Industrier AS/My Bakery og Nordic Lunch AS som bidro vesentlig med overskuddsmat og vareprøver til Café Kraftsport - Tusen takk! Neste helg er det klubbmesterskap med mange unge sterke debutanter og i november arrangerer vi NM i Benkpress utstyrsfritt. Det er bare å glede seg!