Medaljefangst og norgesrekorder

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 29. Nov 2022

IL Kraftsport arrangerte NM Benkpress utstyrsfritt i helgen med hele 188 deltagere fra hele landet. Mesterskapet gikk over 3 dager. Fra kraftsport deltok 10 løftere, hvorav fire debutanter. Maja Louise Dybing Olsen debuterte i ungdom 14-18 år klasse -69 kg. Maja ble kun stående med åpningsløftet sitt på 62,5 kg, men det holdt til sølv i klassen. Vi gratulerer!

Tarjei Grønås løftet også på sitt første NM i ungdom 14-18 år, klasse -59 kg. Tarjei løftet tre godkjente løft på 95 - 100 - 103,5 kg. Siste løftet var også norsk rekord. Vi gratulerer den ferske norgesmesteren!

Vi hadde enda en ungdomsløfter. Fredrik Braathen tok sølv i klasse -83 kg med tre godkjente løft på 127,5 - 135 - 142,5 kg. Vi gratulerer!

På lørdag var det åpen klasse sin tur, Cato Eide tok 4.plass klasse -105 kg med to godkjente løft på 165 og 172,5 kg. Har gjorde et ærlig forsøk på pallplass med sisteløftet på 180 kg, men det ville seg ikke i dag. Vi gratulerer!

Kai-Remi Berge i klasse -74 kg ble kun stående med åpningsløftet sitt på 127,5 kg og fikk en 6.plass i klassen. Vi gratulerer!

Tine Vissebråten Oterholt debuterte på NM i åpen klasse -76 kg. Tine satte ny personlig rekord og tok en 7.plass med 3 godkjente løft på 67,5 - 72,5 - 75 kg. Vi gratulerer!

Elise Rosenborg tok gull i åpen klasse -63 kg og ble også andre beste løfter på poeng blant alle damene i åpen klasse. Elise løftet 102,5 - 107,5 i de to første løftene. Sisteløftet på 110 kg ville seg ikke i dag. Vi gratulerer!

På fredag løftet veteranene. Tove Hansen er superveteran og løfter i +70 år, klasse -52 kg . Tove ble norsk mester i klassen med 3 godkjente løft, hun ble også  beste løfter på poeng blant superveteranene og satte 3 norgesrekorder. Vi gratulerer!

I veteran 50-59 stilte Lene Einarsen i klasse -76 kg. Lene bommet på 2.løftet på 77,5 kg, men tok det i 3.runde. Det holdt til gull i klassen og 3.beste løfter på poeng i 50-59. Vi gratulerer!

Første løfter ut var Sven Jøran Haugen i veteran 60-69, -105 kg. Sven Jøran ble stående med åpningsløftet sitt på 125 kg, det holdt til en 3.plass i klassen. Vi gratulerer!

stevneprotokoll med resultater finner du her:

Stor takk til alle som har bidratt til å gjøre dette norgesmesterskapet til et superarrangement! Vi takker spesielt klubbens medlemmer for dugnadsinnsats, løftere, lagledere, dommere, forbundet og våre samarbeidspartnere Romeriksbanken, Riis Bilglass, Peppes Pizza og SBD. Stor takk også til Nordic Lunch AS og Idun Industrier/My Bakery for overskuddsmat og vareprøver til Café Kraftsport!