Ny utgave av Kraftposten er lagt ut !

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 1. Aug 2016

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport. Nr. 8 - 2016. 13. årgang

OPPSLAGSTAVLEN

Innmelding i klubben - følgende to ting må gjøres:
a) IL Kraftsports innmeldingsskjema fylles ut og signeres (se kubbens hjemmeside).
b) Medlemskontingent, kr 300,-, overføres til klubbens konto nr. 1286.25.05849.

SPORTSHJØRNET

EM Styrkeløft veteran 2016
Veteran-EM ble arrangert 12-16. juli, i Pilsen, Tsjekkia. Det norske laget som besto av åtte utøvere,
hvorav tre damer og fem herrer, kom hjem med to europamestere og totalt 11 medaljer.
Lene Einarsen fra IL Kraftsport deltok i Master 2, kl. -72 kg. At Lene var i fin form til mesterskapet er hevet over tvil, ettersom hun perset med 10 kg i knebøy. Men dessverre stemte det ikke i benkpress. Den berømte benkskjorten har forvandlet benkpress til en ytterst teknisk og uforutsigbar øvelse. Dette kunne man konstatere under årets NM Styrkeløft, der Marte Elverum, KK-67, som troner på toppen av adelskalenderen sammenlagt for kvinner, pluss fem andre i samme vektklasse, røk ut i benkpress. Men Lene fikk EM-sølv i både knebøy og markløft med seg hjem.

Kommende begivenheter:

Olympiske leker 2016
Arrangeres 05-16. august, i Rio de Janeiro, Brasil. Det har vært mye diskusjon om doping i forkant. Det internasjonale vektløfterforbundet (IWF) har vedtatt å stenge det russiske landslaget ute fra OL

EM Benkpress åpen og junior 2016
Arrangeres 18-20. august, på Keflavik, Island. Norge sender fire damer, hvorav tre i åpen klasse og én i ungdomsklassen. Herrelaget består av seks utøvere i åpen klasse og to i juniorklassen.

RM Klassisk styrkeløft & benkpress 2016
Oslo SK arrangerer lørdag 27. og søndag 28. august 2016, RM Klassisk i Bjølsenhallen, Oslo
Påmeldingsfrist
: Fredag 05. august 2016. Startkontingent: Kr 350,-. Påmelding gjennom klubben. Kontakt Mina Svele; mobil: 406 07 151, e-post: msvele13@gmail.com, eller Minas Facebook-side. Hittil er det påmeldt i alt 76 deltakere. Fra IL Kraftsport er følgende løftere påmeldt i styrkeløft:
Eva Engskar, Kai-Remi Berge og Rolf-Magne Frøysland i åpen klasse, samt Hans Martin Arnesen, i veteran +70.
I benkpress
: Mina Svele og Erling Fasting i åpen klasse, samt Lene Einarsen, i veteran 50-59.

VM Styrkeløft ungdom & junior 2016
Mesterskapet arrangeres i Szczyrk, Polen, 29. august – 03. september 2016. Fra Norge er påmeldt åtte løftere, hvorav 5 damer og 3 herrer.

Klubbmesterskap 2016
Kraftsports klubbmesterskap arrangeres lørdag 03. september på Avancia, Skedsmokorset.
For de som er nye i klubben kan det opplyses at det ikke er startavgift i klubbmesterskapet, og at det er en ypperlig anledning til å debutere i styrkeløft.

WEC 2016
Vesteuropeisk Styrkeløft arrangeres, 08-10. september 2016 i Borgaro Torinese, Italia.
Norges lag består av 6 damer og 3 herrer. Fra IL Kraftsport er Inger-Lene Sunnarvik tatt ut.

Arnolds Europa 2016
Stevnet arrangeres i Barcelona, Spania, helgen 23-25. september 2016. Det er tatt ut 13 løftere på Norges lag. Fra IL Kraftsport er fjorårsvinneren av dameklassen, Marini Jacobsen, tatt ut.

01. august 2016