Medalje til Elise Rosenborg på EM!

Postet av Idrettslaget Kraftsport den 5. Aug 2022

Elise Rosenborg stilte i -63 kilos klassen, en klasse der vi på forhånd visste det ville bli en kamp om medaljene. Elise var rangert som nr.4 før EM. Elise startet stevnet med å sette et lett førsteløft med hele 105 kilo, så en høyning til 110 kilo som så ut til å være et klokt valg, men dessverre var Elise uheldig og fikk ikke opp andreløftet. Det ble derfor spenning til siste slutt, Elise måtte ta 110 kilo i sisteløftet og med det sikre seg en medalje. Elise var klar for en kamp og kamp ble det, vi har vel aldri sett Elise være så "seig", løftet gikk sakte, sakte opp, men heldigvis helt opp og godkjent. Det ble litt mye spenning og det kom også løftere bakfra som hadde meldt høyere vekter. Regelen er slik at den letteste løfteren vinner om man løfter det samme. Dette ble for tungt for konkurrenten og bronsemedaljen var dermed Elise sin!

Vi gratulerer så mye!

Liten rapport fra Elise selv:

"Kroppen føltes helt ok ut på oppvarming og fikk tilbakemeldinger på at det så bra ut. Vi bestemte oss derfor for å følge planen. 105 som åpning gikk relativt lett, men da jeg kom til 110 så kom det litt overraskende hvor tungt det var. Ble derfor ekstra glad da jeg sikret bronsen i sisteløftet. Om en flue hadde landa på stanga så tror jeg ikke det ville gått. Alastair må nesten ha cred for halvparten av det løftet, etter all den ropinga. Alt i alt så fikk jeg tatt ut det kroppen og hodet tillot den dagen, og fikk min andre internasjonale medalje. Det er jeg veldig fornøyd med."

Mandag 8.august klokken 17.00 vil det også bli en blomsteroverrekkelse til alle våre løftere som har konkurrert internasjonalt i sommer: Sven Jøran Haugen som tok gull på veteran EM, Lene Einarsen som tok sølv på veteran EM, Elise Rosenborg bronse EM åpen klasse og også en oppmerksomhet til klubbens brudepar, Hege og Paal!

Vel møtt!